در مورد ایمپلنت های دارای مخزن آنتی‌بیوتیک


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 31
:: بازدید ماه : 93
:: بازدید سال : 905
:: بازدید کلی : 3978

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

در مورد ایمپلنت های دارای مخزن آنتی‌بیوتیک
چهار شنبه 16 بهمن 1398 ساعت 20:16 | بازدید : 95 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

ایمپلنت دندان با مخزن دارویی با انتشار آهسته ، خطر عفونت را کاهش می دهد

دانشمندان ایمپلنت دندانی ساخته اند که حاوی مخزن برای انتشار آهسته داروها است. آزمایشات آزمایشگاهی که در آن مخزن به آرامی یک ماده ضد میکروبی قوی را آزاد می کند ، تحقیقات نشان می دهد که ایمپلنت جدید، می تواند یکی از دلایل عمده عفونت مرتبط با ایمپلنت های دندانی که همان بیوفیلم های باکتریایی را از هستند را از بین ببرد.

مکانیسم ایمپلنت بیو تکنیکی

محققان برای رها کردن آهسته داروها یک ایمپلنت دندان یک مخزن داخلی ایجاد کرده اند. این شماتیک نشان می دهد که آن را در استخوان فک و با تاج دندان قرار داده است.
محققان ، از بخش های مختلف در KU لوون در بلژیک ، نحوه طراحی و آزمایش این نوع ایمپلنت دندانی را در مقاله ای که در مجله European Cells & Material منتشر شده است ، شرح می دهند .

دکتر Kaat De Cremer ، نویسنده اصلی ، از مرکز میکروبی و ژنتیک گیاهان در KU لوون ، توضیح می دهد که با برداشتن پیچ پوشش، میتوان مخزن موجود در کاشت را پر کرد. او می افزاید.

“ایمپلنت از مواد کامپوزیتی متخلخل ساخته شده است ، به طوری که داروها بتدریج از مخزن به خارج از کاشت خارج می شوند که در تماس مستقیم با سلولهای استخوانی قرار دارد .در نتیجه باکتری ها دیگر نمی توانند بیوفیلم تشکیل دهند. ”

ایمپلنت دندانی

ایمپلنت آنتی باکتریال

انواع باکتری های مضر

به طور کلی ، باکتری ها دو شکل زندگی دارند.

نوع اول: پلانکتونی ، آنها به عنوان سلولهای منفرد و مستقل وجود دارند.

نوع دوم :  در یک توده محصور لجن به نام بیوفیلم جمع می شوند.

بیوفیلم ها در برابر آنتی بیوتیک ها بسیار مقاوم هستند. ودرمان آنها به سختی انجام می شود.

عوامل عدم موفقیت جراحی ایمپلنت

عفونت های دهان اغلب به عنوان دلیل اصلی عدم موفقیت ایمپلنت دندان ذکر می شوند. این امر منجر به تحقیقاتی شده است که به دنبال روش هایی برای محافظت در برابر عفونت شده است به همین خاطر دانشمندان توانسته اند، با ایجاد یک پوشش ضد میکروبی برای ایمپلنت به این مهم دست یابند .

ایمپلنت آنتی بیوتیک در ایران

این نوع ایمپلنت در حال حاضر، در کشورهای سازنده در دست آزمایش است و بصورت تولید انبوه وارد بازار ایران و کشورهایی آسیایی نشده است.

مزیت های ایمپلنت آنتی بیوتیک

  • ایمپلنت باعث جلوگیری و از بین بردن بیوفیلم ها می شود.
  • موجب بهبود و تسریع در طول درمان ایمپلنت می شود.

محققان در مقاله مطالعاتی خود خاطرنشان كردند كه توسعه دهندگان ایمپلنت به طور فزاینده از موادی با سطوح زبر استفاده می كنند زیرا منطقه تماس را بزرگ می كنند – در نتیجه لنگرگاه را با سلولهای استخوانی بهبود می بخشد و به استخوان می پیوندد. با این حال ، مساحت بیشتر نیز خطر توسعه بیوفیلم را افزایش می دهد.

ساختار ایمپلنت

ساختمان ایمپلنت ضد میکروبی

ساختار ایمپلنت  های آنتی باکتریال

این ایمپلنت جدید، ترکیبی از یک “مانع انتشار” مبتنی بر سیلیکون است که در یک ساختار تیتانیومی متخلخل و بار تحمل شده است.

محققان این آزمایش را در آزمایشات آزمایشگاهی مختلفی قرار دادند ، در طی آن آنها مخزن را با کلرهگزیدین ، ​​یک ضد میکروبی قدرتمند که معمولاً به عنوان شستشوی دهان یا دهانشویه استفاده می شود ، پر کردند.

آزمایشات نشان داد که ایمپلنت پر از کلرهگزیدین از ایجاد بیوفیلم جلوگیری کرد. همچنین بیوفیلم هایی که قبل از بارگیری مخزن روی ایمپلنت وجود دارند را از بین می برد.

طراحی ایمپلنت مناسب برای درمان

اکنون باید تحقیقات بیشتری انجام شود تا نشان داده شود که این ایمپلنت به چه میزان در بهبود جراحی ایمپلنت دندان مؤثر است.

این امر نیاز به پرداختن به چندین موضوع دارد ، از جمله اینکه آیا مواد جدید الزامات مکانیکی کاشت دندان را برآورده می کند یا خیر ، آیا خطر پروتئین و کلسیفیکاسیون منافذ منافذ وجود دارد یا خیر.

این تیم همچنین خاطرنشان می کند که طراحی کامپوزیت و تیتانیوم مناسب برای این ایمپلنت به تصمیم  بیماربستگی دارد. بسته به نیاز فردی بیمار ، داروهای مختلفی را می توان درون مخزن داخلی بارگیری کرد.

نتیجه گیری از این مقاله

این مطالعه بر روی کاربردهای ایمپلنت دندان تمرکز دارد ، اما در اصل این مفهوم می تواند به هر ایمپلنت جلدی که بتواند یک مخزن داخلی مانند دستگاه های فیکس کننده جلدی را در خود جای دهد نسبت داده شود . در واقع دنیای دندانپزشکی همراه با تکنولوژی های برتر جهانی رو به پیشرفتی روز افزون است.

نوشته شده توسط Catharine Paddock ، دکتری در تاریخ 19 ژانویه 2017

 

ایمپلنت ارزان 




:: موضوعات مرتبط: دنداپزشکی ایمپلنت , ,
:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , مشاوره رایگان ایمپلنت , مراحل كاشت ايمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ارزان , مشاوره آنلاین ایمپلنت , ایمپلنت دندان جدید , ایمپلنت دندان خوب , ایمپلنت دندان دیجیتال , ایمپلنت دندان ایمن , ایمپلنت استخوان تحلیل رفته , بهترین ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ایرانی , ایمپلنت دندان روش جدید , طول درمان ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان بدون درد , ایمپلنت دندان فوری , ایمپلنت دندان کامل , ایمپلنت دندان جلو بالا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: